Jakie ćwiczenia w ciąży?

Jakie ćwiczenia w ciąży to popularne pytanie wśród kobiet, które chcą również w okresie ciąży dbać o kondycję. Również kobiety, które chcą w ciąży rozpocząć przygodę ze sportem mają taką możliwość. Dla bezpieczeństwa dziecka nie powinno się jednak wykonywać bardzo wymagających treningów. Warto także skonsultować chęć podjęcia się aktywności fizycznej z lekarzem prowadzącym ciąże, który doradzi czy na danym etapie takie działanie faktycznie będzie bezpieczne dla dziecka i czy warto podejmować się aktywności. Jakie ćwiczenia w ciąży to także kwestia zależna od konkretnego trymestru.

Ćwiczenia w I trymestrze

Jakie ćwiczenia w ciąży w I trymestrze? W tym okresie należy być szczególnie ostrożnym i nie przesadzać z podejmowanymi aktywnościami fizycznymi. Poleca się przede wszystkim spacery, pilates, pływanie, jogę oraz jazdę na rowerze stacjonarnym. W tym czasie dziecko jest chronione przez płyn owodniowy, a zatem można także tańczyć z niską intensywnością. Warto w tym okresie wykonywać ćwiczenia pod okiem specjalisty, który przygotuje zestaw takich ćwiczeń, które nie zaszkodzą dziecku. Wybranie prawidłowego zestawu ćwiczeń będzie pozwalało w bezpieczny sposób dbać o swoją formę. W tym okresie nie powinno się również wprowadzać ćwiczeń nakierowanych na utratę wagi.

Ćwiczenia w II trymestrze

W II trymestrze najlepiej zdecydować się na ćwiczenia ogólnorozwojowe. Bardzo dobrym pomysłem może być relaksowanie się w wodzie oraz pływanie. Świetną formą aktywności w tym okresie jest także joga prenatalna. Dzięki niej możliwe będzie wzmocnienie mięśni brzucha, które są w tym czasie bardzo ważne i dbanie o nie ma bardzo duże znaczenie. W II trymestrze warto także zdecydować się na ćwiczenie mięśni kegla.

Ćwiczenia w III trymestrze

W III trymestrze kobiety mają najmniejsze możliwości w zakresie uprawiania aktywności fizycznej. Jest to czas, gdy należy rozpocząć przygotowania do samego porodu. Bardzo ważne są ćwiczenia uelastyczniające oraz rozluźniające mięśnie dna miednicy. W tym czasie bardzo ważne jest wykonywanie ćwiczeń jedynie na siedząco. Inne pozycje będzie prowadziły do zbytniego obciążania organizmu. Jakie ćwiczenia w ciąży w III trymestrze? Przede wszystkim gimnastyka i joga sprawdzą się tutaj znakomicie. Także ćwiczenia na piłce mogą dawać dobre rezultaty, gdyż pozwalają zmniejszać obrzęk nóg i ból pleców.

Podsumowanie

Wybieranie odpowiednich ćwiczeń pozwala na zachowanie ciąży oraz sprawia, że dziecko będzie prawidłowo się rozwijało. Za pomocą zróżnicowanych ćwiczeń możliwe jest także zmniejszenie pewnym dolegliwości, które występują przede wszystkim w III trymestrze. Sam zakres aktywności fizycznej należy dopasować do własnych możliwości i nie przesadzać z intensywnością. Ciąża nie jest dobrym okresem na intensywne treningi.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *