Jakie ćwiczenia na łydki?

Jakie ćwiczenia na łydki to pytanie zadawane przez osoby, które chcą równomiernie rozwijać swoje ciało i ćwiczyć wszystkie partie mięśniowe. Również w przypadku łydek można za pomocą odpowiednich ćwiczeń wyrzeźbić je i poprawić ich wygląd. Jest to jednak stosunkowo oporna partia mięśni, której trenowanie nie jest bardzo łatwe. Wymaga odpowiedniego podejścia i dużej cierpliwości zanim uzyskane zostaną pożądane rezultaty. Sam trening jak najbardziej warto jednak wykonać i podejść do niego w sposób bardzo rzetelny. Prezentujemy jakie ćwiczenia na łydki warto wykonywać dla uzyskania dobrych efektów treningowych.

Odpowiednie podejście do treningu

Zanim dowiemy się jakie ćwiczenia na łydki wykonywać warto poznać same zasady treningu. Łydki składają się z mięśni, które wymagają do wzrostu używania bardzo dużych obciążeń. W przypadku na przykład wspięć na palce należy wykorzystać obciążenie nawet większe niż to używane przy siadach. Dodatkowo istotne są powtórzenia. Dla uzyskania dobrych efektów treningu w serii należy wykonywać od 20 do nawet 50 powtórzeń. Zwiększenie masy łydek bez tak wykonanego treningu będzie bardzo ciężkie, a w wielu przypadkach nawet niemożliwe. Warto o tym aspekcie pamiętać i w taki sposób podchodzić do treningu, aby móc uzyskać świetne rezultaty z konkretnej aktywności fizycznej, która pozwoli na zwiększenie masy tych właśnie mięśni.

Przykładowe ćwiczenia

Prezentujemy jakie ćwiczenia na łydki sprawdzają się bardzo dobrze i które warto wykonywać.

Pierwsze ćwiczenie to ośle wspięcia. W tym ćwiczeniu ważne jest wspinanie się na palce, ale sama pozycja jest nietypowa. Zaczynamy od stanięcia na podwyższeniu tak, aby na nim znajdowało się jedynie śródstopie. Następnie zginamy się w biodrach do kąta prostego i opieramy o ścianę. Plecy muszą być wyprostowane, a mięśnie spięte. Po tym układamy na plecach dodatkowe obciążenie, a następnie maksymalnie wspinamy się na palce jak najwyżej to możliwe. Sam ruch powinien być płynny i powolny.

Kolejnym ćwiczeniem są wspięcia na palce stojąc, które od poprzedniego różni się tylko pozycją. W tej sytuacji stoimy bowiem wyprostowani. Dla zachowania stabilności najlepiej użyć suwnicy Smitha, która jest dostępna na wielu siłowniach. Dzięki skorzystaniu z suwnicy łatwiej o zachowanie stabilności i użycie dużego obciążenia, które jest potrzebne przy treningu łydek. Można jednak wykorzystać do ćwiczenia również talerz z obciążeniem lub inny przedmiot, który pozwoli na uzyskanie dużego zakresu ruchu.

Ostatnie proponowane przez nas ćwiczenie to wspięcia na palce w pozycji siedzącej. Do tego celu można wykorzystać ławeczkę oraz wolny ciężar. Na niektórych siłowniach dostępne są także maszyny, które pozwalają na trening łydek w tej właśnie pozycji.

Przedstawione powyżej ćwiczenia w zupełności wystarczą do wytrenowania łydek. Należy jednak pamiętać o ich prawidłowym wykonywaniu i stosowaniu się do ogólnych zasad związanych z ćwiczeniem łydek. W innym przypadku bowiem ćwiczenia nie przyniosą dobrych rezultatów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *