Jakie ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy?

Jakie ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy to pytanie zadawane przede wszystkim przez osoby, które odczuwają ból w tej okolicy. Wykonywanie odpowiednich ćwiczeń pozwala na zmniejszenie odczuwanych dolegliwości, a także ochronę tego odcinka kręgosłupa. Ćwiczenia na ten odcinek kręgosłupa są przede wszystkim zalecane dla osób, które większość dnia spędzają w pozycji siedzącej i pragną uniknąć w przyszłości poważnych problemów. Dbanie o stan kręgosłupa ma tutaj największe znaczenie i jest bardzo istotne. Prezentujemy najlepsze ćwiczenia, które może wykonywać każdy i które pozwolą na zadbanie o sam kręgosłup.

Ćwiczenia mogą stanowić profilaktykę

Zastanawiając się jakie ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy warto określić swoje potrzeby i zaznaczyć cel podejmowania się konkretnej aktywności fizycznej. Najczęstszy przypadek to wykonywanie ćwiczeń w ramach profilaktyki. W ten sposób możliwa jest ochrona tego odcinka kręgosłupa i wzmocnienie go. Dzięki temu szanse na pojawianie się konkretnych dolegliwości ulegną znacznemu zmniejszeniu. Ćwiczenia mogą bowiem wzmacniać mięśnie gładkie i dzięki temu łatwiej będzie zachować między innym odpowiednią pozycję podczas siedzenia czy chodzenia. Bardzo ważna jest tutaj systematyczność, która pozwala na osiąganie najlepszych efektów. Systematyczne treningi przełożą się na wymierne korzyści.

Najlepsze ćwiczenia na kręgosłup

Przedstawiamy jakie ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy wykonywać, aby wzmocnić ten obszar i ograniczyć ryzyko pojawiania się bólu w tym właśnie obszarze. Do przedstawionych ćwiczeń niezbędne będzie użycie piłki gimnastycznej, która sprawdza się znakomicie w treningu i pozwala na uzyskanie najlepszych efektów z podejmowania się konkretnej aktywności fizycznej.

Pierwsze ćwiczenie to uklęknięcie na piłce i próba utrzymania równowagi. Z czasem każda osoba nabierze wprawy i będzie w stanie  długo wytrzymać w takiej pozycji. Ćwiczenie wymaga zachowania prostych pleców i pracy wielu mięśni w celu utrzymania równowagi.

Kolejne ćwiczenie to przysiady z trzymaniem piłki przed sobą. Ważne jest tutaj odpowiednie napinanie mięśni brzucha oraz pośladków.

Trzecia propozycja ćwiczenia to położenie się na piłce i objęcie jej. Należy doprowadzić do takiej pozycji, aby kolana były w kącie prostym w stosunku do tułowia. Następnie należy unosić do pozycji prostej każdą z nóg i utrzymywać ją w tej pozycji przez 3 sekundy.

Kolejne ćwiczenie to bardzo popularne brzuszki. W tym przypadku należy nogi położyć na piłce, aby tworzyły one kąt prosty z resztą tułowia.

Ostatnie ćwiczenie polega na położeniu się na boku. Głowę należy oprzeć na wyprostowanej ręce, a drugą ułożyć wzdłuż tułowia. Wyprostowanymi nogami należy złapać piłkę i unosić je kilka centymetrów nad ziemię. W pozycji uniesionej konieczne jest wytrzymanie przez przynajmniej kilka minut.

Zastawiając się jakie ćwiczenia na kręgosłup lędźwiowy można skorzystać z powyższych. Istnieje jednak także wiele innych ćwiczeń oraz dedykowanych zajęć, gdzie trening będzie wykonywany pod okiem wykwalifikowanego trenera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *